Recenzie: „Zona zero” de Lavinia Călina

Descrierea carții:

Coperta_Zona-zero_Lavinia-CalinaLovită de un virus necunoscut, omenirea se află în pragul extincției. Paraziții, cei atinși de boală, sunt ei înșiși cea mai mare primejdie față de puținii care au reușit să supraviețuiască. Iar lupta este aprigă. Pentru Elena, pierderea soțului la atât de scurt timp după ce s-a căsătorit din dragoste a însemnat punctul de pornire pentru o transformare care ar fi părut fără închipuire până atunci: salvarea grupului pe care va ajunge să îl conducă refugiată într-unul dintre ultimele bastioane ale umanității presupune sacrificii extreme și o voință de fier dincolo de limitele de care credea că nu este capabilă să treacă. Întâlnirea cu doi frați, tânărul Vlad și adolescenta Vanessa, va fi punctul de cotitură înspre decizia ultimă. Pe cine mai poate salva? Ce forță îi poate da dreptul să se joace cu vieți inocente? Poate să își regăsească sentimentele de iubire în pofida apocalipsei care pare să fi distrus totul în calea ei? Care este soluția pentru Zona Zero?

Răspunsul este un roman în același ritm alert și imprevizibil cu care Lavinia Călina ne-a obișnuit din primele sale cărți. Aventura vieții și a morții este doar un pretext pentru o poveste care te va zdruncina din temelii și care te va captiva pe de-a întregul.

Lupta pentru supraviețuire a început!

(click pe copertă pentru a o cumpăra)

Rating: 5/5

5stars

Am mai citit cărţi scrise de Lavinia, de fapt i-am citit toate cărţile publicate până acum şi sunt sigură că am să citesc şi următoarele publicaţii.

Introducerea în universul sau universele create de Lavinia am început-o cu „Copiii întunericului”, primul volum din seria „Neamul corbilor”, deoarece accentul a fost pus pe magie, pe vrăjitoare, pe fantasy(genul meu preferat). Mi-a plăcut foarte mult, iar povestea a fost mai mult decât captivantă. Lavinia m-a surprins prin măestria prin care a combinat fiecare element din carte, numai pentru a mă ţine cu sufletul la gură. A fost o lectură plăcuta pe care am savurat-o în câteva zile şi căreia i-am dat 5 steluţe pe Goodreads.

Revenind la „Zona zero”, aici stau altfel lucrurile. Nu în sensul că nu mi-a plăcut, de fapt am citit cartea cu o intensitate devorantă.

maskAceastă carte este diferită în anumite privinţe de restul cărţilor scrise de Lavinia. Evident că tema este alta, acţiunea se petrece într-o lume post apocaliptică, unde domină haosul şi paraziţii, pe şlau zombie. Am trăit sentimentele a mai multor personaje, am văzut cum ar putea să supravieţuiască, sau nu, omul pe un asemenea timp. Practic, cartea este un horror al crizei financiare, alimentare şi farmaceutice dusă la extrem şi fără cale de intoarcere.

Însă autoarea a introdus un personaj cu caracter dur, rece şi care ştie să supravieţuiască în momente grele, Elena. M-a bucurat acest personaj şi l-am admirat pentru tăria de care a dat dovadă pe parcursul firului narativ şi mai ales la final. În sinea mea, o consider un erou si o femeie cu o tărie de un caracter extraordinar.

Astfel, şirul personajelor feminine puternice se mareşte în spatele Laviniei.

Nu am mai citit o carte care să aibă în prim plan apocalipsa adusă de zombie,doar am văzut un film şi anume „Ziua Z: Apocalipsa”. Ştiu că este bazat pe romanul lui Max Brooks, „World War Z”, carte apărută şi la editura Trei. Filmul mi-a plăcut, însă nu cred că am să citesc cartea. Dacă aş fi ştiut de ea înainte să văd filmul, atunci da.

Ce mi-a plăcut cel mai mult la această carte a fost felul cum a fost scrisă, cum a redat sentimentele personajelor şi felul în care m-a făcut să mă simt, de parcă eram martoră la certurile dintre caractere, la raidurile pe care le făceau pentru a găsi resurse sau la evenimentele neplăcute pe care le întâlneau(acum sincer vorbind, mă bucur că sunt doar o cititoare şi nu fac parte, cu adevărat,din comunitatea Elenei; dacă aş fi făcut cu siguranţă supravieţuirea mea nu ar fi durat mult).

Vouă cum vi s-a părut cartea?

Anunțuri

6 gânduri despre „Recenzie: „Zona zero” de Lavinia Călina

1. Mie mi-a plăcut, după cum spune recenzia, dar acum depinde de gusturile fiecăruia. Am auzit de „Warm bodies” şi mi se pare că este şi un film. Nu ştiu foarte multe despre carte, însă am să caut pe Goodreads mai multe. Cine ştie poate o să-mi placă şi aceasta. 🙂

Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: