Recenzie:”Mincinoșii” de E. Lockhart

Şocant, de o frumuseţe tulburătoare şi foarte bine construit, Mincinoşii o să-ţi rămână în minte pentru totdeauna.
John Green, autor al romanului Sub aceeaşi stea, bestseller New York Times

O familie frumoasă şi distinsă.
O insulă privată.
O fată vulnerabilă şi îndrăgostită.
Un băiat curajos, plin de pasiune.
Un grup de patru prieteni, Mincinoşii, a căror prietenie se dovedeşte a fi distructivă.
O revoltă. Un accident. Un secret.
Minciună după minciună.
Dragoste adevărată.
Adevărul.

Citeşte Mincinoşii. Şi dacă te întreabă cineva cum se sfârşeşte, minte, pur şi simplu!

Obsedant, sofisticat… Mincinoşii e un roman atât de captivant şi de bine scris, încât nu numai adolescenţii îl vor îndrăgi, ci şi cititorii maturi. – Wall Street Journal

E. Lockhart face un portret fidel al unei familii cu tradiţie, pentru care a păstra aparenţele este vital şi, în ultimă instanţă, tragic. – The Chicago Tribune

„Bine-aţi venit la minunata familie Sinclair.
N-avem niciun criminal.
N-avem niciun dependent.
N-avem niciun ratat.
Familia Sinclair e compusă din indivizi atletici, înalţi şi frumoşi. Suntem democraţi, cu avere, din tată în fiu.
Nu contează dacă unul dintre noi e îndrăgostit până la disperare, absolut până la disperare.
Atât de îndrăgostit încât trebuie luate măsuri la fel de disperate.
Nimeni n-are nevoie de nimeni.
Nimeni nu greşeşte vreodată.
Trăim, cel puţin pe durata verii, pe o insulă privată, în apropiere de linia de coastă din Massachusetts.
Poate că asta este tot ce trebuie să ştiţi.”

(click pe copertă pentru a o cumpăra)

2stars

Voiam să-mi placă această carte încă de când am auzit de ea, însă nu a fost să fie..

Acum, nu vreau să scriu o recenzie în care să se regăsească hate sau alte sentimente negative pentru această carte. Știu că majoritatea persoanelor care au citit cartea au avut o părere bună despre ea,iar acest lucru s-a văzut foarte des în posturile e pe tumblr(sau cel puțin așa am văzut eu). Cel care mi-a atras atenția cel mai mult a fost cel care recomanda să citești cartea atunci când te afli într-un reading slump. Culmea! Datorită ei am intrat într-un reading slump de zile mari, din ianuarie/februarie până în iunie. Timp în care am citit doar benzi desenate și manga.

M-au deranjat destule lucruri la ”Mincinoșii”. Am și nelămuriri legate de carte:

De ce li se

spunea Mincinoșii?

Au mințit?

Când?

De ce este

așa clișeică?

Pe bune

Candence?

Nu mi-a plăcut personajul principal. Tot ce făcea mă zgâria pe creier; felul cum vorbea, cum acțona și mai ales cum gândea. Candence este genul acela de fată care crede despre sine că poate mai mult, că este mai matură decât pare și că persoanele din jurul său nu o înțeleg. În același timp mai este și acel tip de fată bogată care se îndrăgostește(cam devreme nu crezi?) de un băiat cu o situație financiară mai mică decât a ei a.k.a. iubirea vieții ei, însă dragostea lor nu poate să continue din cauza familiei care nu vrea să își strice imaginea.

large

Un alt lucru care nu mi-a plăcut la carte a fost faptul că nu mi-am dat seama când acțiunea era plasată în prezent și când era plasată în trecut. Poate acest lucru s-a datorat faptului că o perioadă destul de lungă am lăsat cartea din mână și atunci când am revenit unele lucruri le-am uitat, însă trecerile de la amintiri la realitate erau rapizi și pentru mine, cititor revenit pe plaiurile acestei cărți, jumătate din lectură a fost o nedumerire ce mi-a cauzat oboseală și plictiseală.

Singurul lucru care mi-a plăcut la ”Mincinoșii” au fost poveștile cu împăratul și cele 3 fiice ale lui. Cred că ele au fost motivul și sprijinul care m-au ajutat să termin cartea. Mi s-au părut mult mai interesante și captivante decât cartea în sine.

 

Vouă cum vi s-a părut cartea?

Lasă un răspuns

